haai, spannende verhalen?! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van wwwgeertje - WaarBenJij.nu haai, spannende verhalen?! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van wwwgeertje - WaarBenJij.nu

haai, spannende verhalen?!

Door: geertje van galen

Blijf op de hoogte en volg

16 Oktober 2004 | Frankrijk, Parijs

Bonjour tout le monde

Hier weer een nieuw berichtje vanuit het drukke stadsleven in Parijs. Ja, heb gemerkt dat ik in the middle of the center zit. Was namelijk bijna vergeten dat er ook nog zoiets bestaat als bossen en echte gezinswijken etc.
Ik kwam hier achter toen mijn lieve vriendinnetje merel een dag en nachtje (zoals op de foto’s te zien is) langs kwam. Na een dag hard gewerkt te hebben kwam merel dan eindelijk een x echt lekker chillen bij mij. Zit je allebei in parijs zie je elkaar nog pas na een maand. We hebben hier dan ook besloten verandering in te brengen. Waar was ik…..o ja..Na de laatste roddels te hebben besproken en na flink “oude herheinneringen “ te hebben opgehaald zijn we lekker gaan uit eten in de homo buurt van parijs. Prima, niet te duur, lekker hip en mooie mannen ( okay ze zijn homo maar aangezien ik toch al aan de man ben maakt dat nie uit…kijken mag toch?!) We hebben nog lekker nagetafeld en omdat we mekaar best veel te vertellen hadden zijn we daarna gewoon lekker naar mijn kamertje gegaan. De dag erna zijn we lekker gaan shoppen. Al ben ik door het dure leven in parijs al flink blut. Heb me dan ook goed ingehouden en ben trots…. Zat ik ook maar in disney…lekker goedkoop want geen winkels in de buurt…maar enfin…was toch heel gezellig!
Omdat ik de dag erna vrij had hebben we maar besloten dat ik mee ging naar disney voor een nachtje. En ja hoor, daar kwam de openbaring…in de rer(metro) zag ik bomen, platteland…huihhhhhhh . En wat ik van me zelf noooooooooit gedacht had….vond het heerlijk ff weg uit de drukke stad (uhm , hoop nu dat ik niet klink als een oude oma….) Merel slaapt in een soort bungalow park met allemaal mede stagaires. Het is er echt heel gezellig. Het enige nadeel leek mij dat je met zijn tween op een redelijk ini mini kamer slaapt en van privacy dus weinig komt. Weer es wat anders dan in je eentje op een kamer met drie bedden te slapen waarvan er twee leeg zijn. Das dus soms ook best saai .Heb daarom besloten dat de ideale stage bestaat uit een mengeling disney en city. De ene week de ene de andere week de andere. Zal het voorleggen aan Ponsen al denk ik niet dat ik veel bereik…..haha.
Na deze heer;ijk dag vakantie werd ik de dag erna……..ziek. Vandaag dus. Heb besloten dat het niet helpt als ik ziek werk dus heb mijn dan ook ziek gemeld. Toch wel lekker uitgeslapen en gechilled en moet zeggen dat ik me er al stukje beter door voel. Morgen ga ik dan toch maar weer werjen en als ze me heel zielig vinden sturen ze me toch wel naar huis. Die fransen hier zijn namelijk heeel aardig.

O ja, zal ik eens vertellen waar ik altijd online zit. (ja hilde in parijs stikt het ook van de chinezen.) Aan de overkant van ons hotel zit dus een chinees internetcafe. Het ziet er zo smerig uit dat ik in het begin daarom al er nier naar toe ging. (ja ben beetje verwend met internetcafes in de buurt) Dat zal ik uitleggen: Ik heb drie intenetcafe’s in de buurt…1. een van zes euro per uur (mijn eerste…op zich niks aan te merken),2. een van vier euro per uur(mijn tweede…nadeel: ook al chinees maar dan iets minder vies die steeds mee zit te kijken als je typt en vraagt of stukjes appel wil en gewoon irri is),3. het stink chinezen internetcafe, 2,5 euro per uur. Het stinkt ongelofelijk als je binnenkomt, de computer is in het chinees, de toetsenborden hebben een vies laagje en er zitten alleen maar chinezen fanatiek computer spelletjes te spelen . Ondanks deze eigenaardigheden heb ik besloten dat de prijs en het gevoel dat je toch iets bijzonders meemaakt toch de doorslag geven….haha. Dat was dan mijn verslag van het internetcafe.

Op het werk maak ik eigenlijk niet zo veel extra mee. Kom al erg in het dagelijkse ritme…Heb wel begrepen dat ik alle regels die mr. Thissen ons geleerd heeft overboord moet gooien. Borden uihalen van rechts, niet wachten tot een tafel klaar is met eten maar zodra iemand het laatste stukje in zijn mond heeft gelijk aanvallen, stapelen die borden, en het maakt niet uit of een tafel alle verschillende soorten bestek heeft. Heel eigenaardig voor een vier sterren hotel….. Ik troost mezelf met de gedachte dat ik gewoon de franse restaurant regeltjes leer,…

Ai…ben nog een dingetje vergeten te vertellen……ben al in aanraking geweest met de politie hier…haha. Omdat de metro kaartjes bij elkaar opgeteld best duur zijn hebben wij ( sienna, laura en ik) de gewoonte om met zijn tweeen door een poortje bij de metro gegaan. Het scheelt heel veel geld en niemand die het ziet…tot sienna en ik na een keertje shoppen samen door een poortje gingen en we werden aangehouden door een stoere man in legertpak…..uhm…wij dom giechelen natuurlijk. Gelukkig hoefde sienna alleen nog een keertje door een poortje en lieten ze ons erna gaan. We hebben schijnbaar best geluk gehad want laura is een paar dagen erna gepakt en die moest een boete van 45 euro betalen…..

Nou ja, dat was mijn story tot nu toe wel weer….
Over drie daagjes komen mijn papa en mama weer en 3 november ben ik weer ff back in town! Misschien tot dan.

Bisous
geertje

  • 18 Oktober 2004 - 16:26

    Steef:

    Back in town? Ga je gewoon lekker terug naar Maastricht? Wat gaaf! Mijn ouders komen donderdag hierheen, dus daar heb ik ook veel zin in. En volgende week eindelijk als gobernanta beginnen (niet meer poetsen ;) Wat doe jij eigenlijk, receptie? Veel plezier met je ouders, besitos

  • 23 Oktober 2004 - 14:51

    Merel:

    Hey lieve Geertje!
    Het was gaaf he, echt net of we even samen op vakantie waren, hihi en dat nu om de twee weken? Ik ben nu ziek heel akelig en voel me echt slecht dus moet even kijken of ik disndag weer beter ben hoop anders sowieso woensdag! Ik mis je alweer want heb je alweer vanalles te vertellen... spannende verhalen.....
    dikke kus van mij, love you

  • 23 Oktober 2004 - 20:58

    Stèph:

    hey hallo geer! Nog effe en dan ben jer weer! ik hoop natuurlijk stiekem dat je dat je even langs de berekoul wipt...!!! Maar zo te horen heb je t best naar je zin!(ben wel blij om te horen!!!) oeps! moet nog met Sjors overleggen wanneer we precies langs komen...vergeten! maar ik zal m morgen spreken want t wordt langzaam tijd! nou moet gaan slapen! druk,druk,druk... veel plezier met je pappie & mammie! dikke x

  • 28 Oktober 2004 - 05:00

    Hilde:

    Hey lieve Geer!
    Jaaaah, Chinezen daar kom je niet onderuit... Vieze laagjes en stank komt me allemaal tamelijk bekend voor hehe!
    Goed om te horen dat je het zo leuk hebt, lekker dom blijven giechelen, scheelt zooien geld!
    KUS!
    Hilde

  • 17 November 2004 - 21:48

    Eline:

    GEER!je moet wel je site in stand houden hoor!hopsakee,schrijven over wat je zoal meemaakt!!ik leef mn leventje in utrecht,ik heb mn tentamens gehad en ben deze week met n nieuw baantje begonnen>deze week lange dagen van 9-18!wow,even wennen,tis gelukkig wel gezellig op kantoor,dat scheelt!over n dik weekje komen fleur en ik je opzoeken in t parijse,gezellig,ben echt benieuwd!!kus van eline

  • 26 November 2004 - 18:47

    Stefanie:

    Waar blijft de update geertje?? x

  • 04 December 2004 - 21:31

    Merel:

    He lieve Geert
    Bedankt voor de laatste nacht dat ik bij je kon slapen, je bent een lieverd
    hoe is het in holland? net zo koud als in 'ons' landje he?
    ik hoop dat we heel snel weer samen kunnen schaatsen!
    kusjes merel

  • 11 December 2004 - 14:40

    Geertje:

    jongens ik wil heel graag een nieuw stuk schrijven maar waar is het kopje beheer gebleven???? kom er niet meer in!
    Iemand advies?
    kuzz

  • 27 December 2004 - 10:39

    Yvon:

    HEee geert,
    Wie gehts?? hier alles goed nog 1 dagje werken, dan heb ik 6dagen vrij ennn komt visite uit holland Jippie!!! Trouwens het kopje beheer heet tegenwoordig Admin :) Succes ermee :P Ik zie je snel!! Kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2005

laatste x

02 Januari 2005

tijdens werk

16 Oktober 2004

haai, spannende verhalen?!

06 Oktober 2004

bonjourrrrrrrrrrrr

23 September 2004

twee weken zitten erop
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 8157

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: